Galeria zdjęć – ZAJĄCZKI

Czerwiec 2021

Dzieci wzięły udział w VII edycji wydarzenia sportowego „Sprintem do maratonu”.
 
Celem wydarzenia jest promocja zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu, w tym czasu na świeżym powietrzu; popularyzowanie biegów wśród dzieci oraz wyrabianie u przedszkolaków nawyku podejmowania aktywności fizycznej w życiu dorosłym.
 
Sprintem do maratonu w PM nr 8 w liczbach:
– Ilość uczestników 101
– Dystans 60 m (razem przebiegliśmy 6060 m)

Zapraszamy do obejrzenia relacji z maratonu 

https://pm8.zso3.olsztyn.pl/ogolnopolski-maraton-sportowy-sprintem-do-maratonu/

Dzień Dziecka. Tego dnia nie zabrakło balonów , baniek i pikniku na trawie. Malowaliśmy na folii i bawiliśmy się w naszych nowych namiotach.

Maj 2021

Dzień Mamy i Taty w Zajączkach

 

Kwiecień 2021

Dzień JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

22 kwietnia w naszej grupie odbyły się specjalne zajęcia z okazji Dnia Ziemi. Rozmawialiśmy o ekologii, dbaniu o środowisko oraz różnych sposobach, które dzieci mogłyby wdrożyć do swojego życia, aby pomóc dbać o naszą planetę. Na podsumowanie zajęć wspólnie stworzyliśmy plakat promujący dbanie o Ziemię i doszliśmy do wniosku, że my lubimy zielone, a Wy?

Marzec 2021

22 marca obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpetki – czyli Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.

Symbolem tego dnia jest założenie skarpetek nie do pary. W pierwszy dzień wiosny obchodzony jest na całym świecie Światowy Dzień Zespołu Downa. Data została wybrana nieprzypadkowo, ponieważ przyczyną tej wady genetycznej jest TEN TRZECI (chromosom) który doczepił się do 21 pary chromosomów. Był to dobry pretekst, aby porozmawiać i uświadomić dzieci, że wszyscy jesteśmy różni ale tacy sami, a przy okazji świetnie się bawić J

Dziękujemy Rodzicom za założenie dzieciom skarpet nie od pary.

 

8 MARCA to wyjątkowy dzień w roku. Tego dnia swoje święto obchodzą wszystkie kobiety, zarówno te duże, jak i te małe. W tym szczególnym dniu wszyscy chłopcy składali życzenia dziewczynkom, nie obyło się bez cukierków i drobnych upominków… Z dziewczęcych buź uśmiech nie schodził przez calutki dzień, a chłopcy zachowywali się jak prawdziwi gentelmani, byli przemili, uczynni i sympatyczni:)

 

Luty 2021

Zabawy na śniegu

 

Podczas tygodnia poświęconego o kosmosie pracowaliśmy w małych grupach tworząc Układ Słoneczny ale też wykorzystaliśmy śnieg jako kartkę papieru i każdy Zajączek malował farbami naszą Galaktykę, a przy okazji utrwalał nazwy planet.

 

 

Przygotowania do Walentynek trwały kilka dni, każdy wykonał po kilka walentynek dla kolegów i koleżanek z grupy ale też dla swoich rodziców. Mieliśmy swoją pocztę walentynkową i kilka dodatkowych atrakcji jak ścieżka sensoryczna, czy stworzenie własnych czapek magików z uwagi na to, że cały tydzień był poświęcony bajkom, baśniom oraz różnym postaciom z fikcyjnego świata.

 

Styczeń 2021

Bal Karnawałowy

 

Grudzień 2020

W zajączkach zapachniało pierniczkami

Mikołajki

Rysowaliśmy w liście do Świętego Mikołaja nasze wymarzone prezenty, a później wspólnie ubieraliśmy naszą choinkę.

Listopad 2020

Andrzejki

Zdrowie. W tym miesiącu realizowaliśmy projekt pt ,,Zdrowie”:tworzyliśmy piramidę żywienia, stworzyliśmy kącik czystości, robiliśmy wulkan z piany , piekliśmy zdrowe, owsiane ciasteczka, rozmawialiśmy o higienie jamy ustnej, pracowaliśmy metodą 6 klocków. W wolnym czasie graliśmy w gumę, przeciągaliśmy linę , tworzyliśmy tabliczkę sensoryczną i wiele innych…

Śpiewamy HYMN POLSKI

Zabawy na placu zabaw

Wzmacniamy nasze mięśnie

Ćwiczymy nasze zmysły

Październik 2020

Pieczemy… jesteśmy już w tym ekspertami:)

Zajączki dzielnie uczą się przeliczania, a w wolnej chwili wspólnie się bawią

Zajączki uczestniczyły w warsztatach teatralnych w ramach projektu “119 nowych możliwości”

Robimy rogaliki

Robimy pracę plastyczną na konkurs przedszkolny

Wspólnie gramy w domino

Wrzesień 2020

Obchodzimy Dzień Chłopaka

Zajączki eksperymentują

Zajączki korzystające z wrześniowej, słonecznej pogody.

Zajączki w ramach przerwy i odpoczynku po zajęciach dydaktycznych miały okazję przejść przez nietypowy tor przeszkód, który stymulował m.in. zmysł dotyku. Ścieżka sensoryczna składała się również z elementów usprawniających zmysł równowagi, zadania na deskorolce i zbieranie “skarbów” stymulowały zmysł przedsionkowo-proprioceptywny oraz wzmacniały obręcz barkową, mięśnie szyi oraz prostowniki grzbietu. Każdy z tych elementów pobudzał układ nerwowy, a od przebiegu procesów dokonujących się w ośrodkowym układzie nerwowym zależą wysoce skomplikowane procesy takie jak mowa, czytanie, pisanie czy liczenie.

Skip to content